2016 Yılında İzlemeyi Planladığım Filmler 2016 Yılında Okumayı Planladığım Kitaplar Adalet Ağaoğlu Adam Yayınları Aforizma Ahmet Altan Ahmet Say Akbank Caz Festivali Aklımda Kalanlar Alberto Giacometti Alejandro González Iñárritu Alexandre Cabanel Alıntı Alıntıladıklarım Alıştırmalar Altın Koza Film Festivali Anatole France Antoloji Ara Güler Arkas Sanat Merkezi Aspendos Opera ve Bale Festivali Ataol Behramoğlu Ayfer Tunç Aziz Nesin Bach Berlin Film Festivali Beyoğlu Sahaf Festivali Bilge Karasu Bilgi Yayınevi Birhan Keskin Boticelli Botticelli Caddebostan Kültür Merkezi Can Yayınları Candan Erçetin Cemal Süreya Claude Monet Çağan Irmak Çevrimdışı İstanbul Dağlarca Şiir Ödülü Değinmeler Deneme Dergi Devlet Tiyatroları Diego Velázquez Dinlediklerim Düşbükeyler Edebiyat Edgar Degas Edirne Kitap Fuarı Edward Munch Eleştiri Elias Canetti Emin Alper Enis Batur Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi Erzurum Eylül'e Mektuplar F. Scott Fitzgerald Fazıl Hüsnü Dağlarca Felsefe Ferit Edgü Film Filmekimi Fotoblog G. Cabrera Infante Galeri Gece Gece Edebiyat Gezi Giorgione Goethe Goya Gustav Klimt Gülten Akın Gündemdekiler Günler Günlük Günlükler Günün Şarkısı Haber Halikarnas Balıkçısı Hayat Notları Heykel Hilmi Yavuz Italo Calvino İçebakan İdil Biret İstanbul Bienali İstanbul Kitap Fuarı İstanbul Kukla Festivali İstanbul Modern İstanbul Uluslararası Kısa Film Festivali İş Bankası Kültür Yayınları İş Sanat İzlediklerim İzlek İzmir Avrupa Caz Festivali İzmir Sanat James Joyce Jan van Eyck Jean Auguste Dominique Ingres Johannes Vermeer John William Waterhouse Karalama Defteri Kırıntılar Kırmızı Kedi Yayınevi Kısa Metinler Kim Ki-duk Kitap Kitap Eleştirileri Kurşun Kalem Dergisi küçük İskender Kültür-Sanat Kürşat Başar Leyla Gencer Opera ve Sanat Merkezi Listelediklerim Luc Besson Malraux Man Booker Ödülü Manet Marc Chagall Marguerite Duras Marlon James Matisse Mektup Melih Cevdet Anday Memet Fuat Metin Uca Metis Yayınları Mırıldandıklarım Michelangelo Milan Kundera Murathan Mungan Mühür Dergisi Müzik Nâzım Hikmet Nobel Edebiyat Ödülü Not Defteri Notos Nuri Bilge Ceylan Nuri İyem Oğuz Atay Okuduklarım Okuma Defteri Okuma Günlüğü Okuma Şenliği Onat Kutlar Opera Opus Amadeus Oda Müziği Festivali Orhan Pamuk Oscar Ödülleri Ödül Öğrendiklerim Ömer Kavur Önerdiklerim Öneri Öykü Özdemir Asaf Özlü Söz Paul Cézanne Paul Klee Penguen Kolu/Kanadı Pera Müzesi Picasso Plan Proje Quentin Tarantino Refik Durbaş Rembrandt Remzi Kitabevi Resim Resim Defteri Roman Rota Sabancı Müzesi Sait Faik Abasıyanık Salâh Birsel Sanat Sayıklamalar Seçtiklerim Sel Yayıncılık Selçuk Altun Selim İleri Sempozyum Seyir Defteri Sezen Aksu Sıla Sinema Söyleşi Sözcükler Sözünü Sakınmadan Stanley Kubrick Stefan Zweig Süreyya Operası Svetlana Aleksiyeviç Şiir Şiir Düşü Şiirler Tiyatro Tiziano Vecellio Tomris Uyar Ukde Van Gogh Varlık Dergisi Venedik Film Festivali Venüs Veysel Çolak Videolar Viktor Hugo William-Adolphe Bouguereau Yaşar Kemal Yavuz Turgul Yazar Yazı Masası Yazılar Yekta Kopan YKY Yön Yayınları Yusuf Atılgan Yücel Müştekin Zeki Demirkubuz


Uykuyla uyanıklık arasında bir yerde olduğumu düşünüyorum. Değişik insanlar, değişik yerlerde karşıma çıkıyor. İki farklı insanı tek bir insan gibi görüyorum. Bir kahraman bir korkak oluyor bazen. Bazen de iki kahraman tek bir insan gibi ve çok büyük bir kahraman gibi algılanıyor.
Bazen bir erkek bir kadın oluyor. Yüzler, sesler, kokular sürekli değişiyor. Ama düşüncelerim bu değişimi engelleyip, tek bir şeye yoğunlaşmak istiyor. Bu gerçekle hayal arasında gerçeği bulmaya çalışıyorum. Yeryüzündeki sahte gerçekten de, rüyalardaki sahte hayalden de bağımsız, sadece gerçeği arıyorum.
Bilinçaltımdakilerin gerçek olduğunu düşünüyorum ve hayalle yeryüzündeki sahte gerçeğin karışmasını ve gerçeğin ortaya çıkmasını bekliyorum.
Gerçek bir yüz görüyorum bazen, gerçek bir insan... Gerçek sesler geliyor kulağıma, ama bu gerçek seslere bir türlü cevap veremiyorum. Bir gerçek var, ben bunu görüyorum, ama gerçeği yaşayamıyorum.
Karanlıkların içinden bir ses geliyor. Gittikçe yükselen bir ses... Sanki bir yerde bir telefon çalıyor... Bu sesi gördüğüm tek gerçekmiş gibi algılıyorum. Anlam veremediğim şekilde bu ses beni rahatsız etmeye başlıyor ve kolum istemsiz şekilde karanlığa doğru uzanıyor. Karanlıkta yok olan kolum bu sesin durmasına neden oluyor. Tek gerçek sandığım ve bana büyük rahatsızlık veren ses, bir anda susuyor ve gerçeklerin bana acı verdiğini hissetmeye başlıyorum. Çok kısa bir süre sonra o ses tekrar çıkmaya başlıyor ve açık olan gözlerimi tekrar açtığımı hissediyorum. Bir anda ortam değişiyor ve kendimi bir odada buluyorum. Önce kısa süreli bir şaşkınlık yaşıyorum ve kendi kendime "Burası neresi?" diye soruyorum. Elime bakıyorum ve gerçek sandığım sesin elimdeki telefondan geldiğini görüyorum. Ve o ses yüzünden sahte gerçeğe uyandığımı anlıyorum.
Hiç istemediğim halde...

Tuna BAŞAR

/dörtocakikibinaltıçarşamba sıfırbironiki
Afyonkarahisar/
Etiketler: , ,

Yorum Gönder

  1. tebrikler
    güzel yazmışsın

    YanıtlaSil
  2. selam arkadaşım,
    yazını okudum.psikolojik bir tanımlama içerisinde oaln bir yazı.seni, bizi toplumsal durumumuzu ortaya koymaya çalıştıgını düşündüm.begendim yazını.karamsarlık olsada durumu ifade edişin ve iletmeye çalıştıgın duygularını algıladıgımı sanıyorum.başarılar saygılar.

    YanıtlaSil
  3. 'hiç istemediğim halde' tebrıkler

    YanıtlaSil
  4. fatma coşkun8 Temmuz 2011 17:00

    merhaba.....

    yine bir yazınız ve yine gerekli zamanda. sizin yazılarınızı her okudugumda nasıl oluyor bilmiyorum ama sanki o anki ruh halimi anlatıyor.bu inanılmaz bişey. bana özgü bişey değil bu, eminim birçok insan benimle aynı fikre katılıyordur. böyle genç bir yaşta bu kadar güzel ve birebir insanların hissettiklerini yazabildiğinize ve insanların ta içinde bir yerlere dokunabildiğinize göre ilerde çok güzel yerlere geleceksiniz. ve bende sizin sıkı takipciniz olacagım buna eminim.

    Bir gerçek var, ben bunu görüyorum, ama gerçeği yaşayamıyorum.
    yaşayabilmeyi diliyorum.......
    sevgiyle kalın.........başarılar......

    YanıtlaSil

Tuna BAŞAR

{picture#https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/1185406_677123368993345_252884960_n.jpg?oh=9ad34d2cff4696ac91a0aa8f387e38cd&oe=575127C3} 1985 yılında doğdum. İzmir Karşıyakalı'yım. 2004 yılının son çeyreğiyle birlikte başladığım yazı serüvenime Gece Edebiyat adlı blog sayfamda devam ediyorum. Yazılarım ve şiirlerim Ada (Samsun),Aykırı Sanat, Berfin Bahar, BH Sanat, Çalı, Genç Hayat, İzmir İzmir, Kaçak Yayın, Kar, Koridor, Kum, Kuşak, Kül Öykü, Lacivert Sanat, Mor Taka, Onaltıkırkbeş, Sunak, Taflan, Varlık, Virgül gibi dergilerde yayınlandı. {facebook#https://www.facebook.com/tunabasar} {twitter#https://www.twitter.com/tunabasar35} {google#https://plus.google.com/+TunaBasar} {pinterest#https://www.pinterest.com/tunabasar35} {youtube#https://www.youtube.com/c/TunaBasar} {instagram#https://www.instagram.com/tunabasar35}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.